• Du kan kontakte kundeservice på 4 måder:


    Kontakt os på chat


    Du kan vælge at chatte med os ved at klikke på "hjælp" eller "chat" rubrikken placeret i højre side nederst i internet-browserens vindue. Vi sidder klar på chatten på følgende tidspunkter.

    Mandag - Fredag mellem kl. 10:00 - 17:00 Lørdag mellem 10

    NB! Ser du ikke knappen, skal du opdatere din internetbrowser til nyeste version.

    Kontakt os på Facebook

    Du kan også finde os på Facebook, hvor vi bestræber os på at besvare din henvendelse indenfor 24 timer.

    Kontakt os via e-mail

    Udfyld nedstående formular, så vender en konsulent hurtigst muligt tilbage til dig.

    Ring til os


    på 54602780

    Homefarver Club


    Opret dig som bruger og bliv en del af Homefarver Club.

    Det er helt gratis at være en del af homefarver club, og…
    Du opnår rabat på 10% på alle dine farvekøb Du bliver inviteret til eksklusive arrangementer, før-udsalg og events Du får særlige tilbud, tips og gode råd om det, du synes er spændende Du hører om produktnyheder før alle andre og du kan deltager i masser af konkurrencer om de lækreste præmier

    Homefarver Grossistcenter


    Opret dig som bruger og bliv en del af Homefarver Grossistcenter.

    Det er helt gratis at blive oprettet på homefarver Grossistcenter.
    efter du har registret dig med CVR nummer vil du indenfor 48 timer modtage en mail bekræftigelse på at du er blevet oprettet, og…
    Institution
    Some text for Tilbud


    Farvekort til toning af maling.


    Det kan godt være lidt svært at finde frem til den korrekte farve der ønskes, så vi har gjort det lidt lettere for vores kunder.

    På nedenstående link kan man gå ind og se farvekoder på diverse farver, så det bliver lettere for vores kunder og os i butikken, at finde frem til den rette farve.


    Klik her for at komme til farvekortet


    Eller farvekortet kan også downloades som pdf her.

Handelsvilkår for køb på homefarver.dk
1.1 Virksomhedsoplysninger
Homefarver.dk
En del af Home Farver ApS
CVR: 32328229
Østergade 7
4970 Rødby


Kundeservice telefon: 44 54 17 30

E-mail: support@homefarver.dk

1.2 Sådan handler du hos os
For at foretage et køb på homefarver.dk skal du igennem 5 trin.
Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
Indtast dine personlige oplysninger.
Vælg forsendelses/betalingsmåde.
Godkend vores forretningsbetingelser.
Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden og godkend købet.


1.3 Bestilling
På homefarver.dk kan du kun bestille varer via vores website. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os.
Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser og kun gældende ved køb på homefarver.dk
Når du handler med homefarver.dk indgås aftaler på dansk.
Det er ikke muligt, at se tidligere ordrer ved login på websitet. Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til support@homefarver.dk.


1.4 Betaling
På homefarver.dk kan der betales med:
Dankort
VISA Dankort
VISA Electron
Mastercard
Maestro
JBC Card
E Dankort
American Express
Der tages gebyr på Mastercard, Maestro, JBC Card, Visa og American Express ved betaling på homefarver.dk


2.1 Persondatapolitik (Hvad gør vi med dine personlige oplysninger)
For at du kan indgå aftale med homefarver.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine oplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos homefarver.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af din udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Ansatte i Bygma har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Som registreret hos homefarver.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i den forbindelse rettes til homefarver.dk via support@homefarver.dk


2.2 Cookies
På homefarver.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies på din computer. Hvordan afhænger af din browser.


2.3 Logstatistik
Vi bruger logstatistik på homefarver.dk, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes med kun det formål at optimere homefarver.dk


3.1 Fragt og levering
Når du køber varer på homefarver.dk er det den største/tungeste vare, du lægger i indkøbskurven, som afgør hvilken fragtrate du betaler for din ordre. Du kan altid klikke på indkøbskurven i topmenuen og se, hvilken fragtrate du skal betale. Købes der for mere end kr. 5.000,- er leveringen gratis. Det kan dog forekomme at nogle produkter, grundet størrelse, særlige krav til fragt eller andet, ikke er omfattet af gratis levering - dette er mærket specialfragt*.
Du betaler altså kun for én af nedenstående kategorier, alt efter sammensætningen af varer du vælger.
Små eller lette varer.
Fragtpris: 0 - 69 Kr.
Mellemstore varer.
Fragtpris: 149 Kr.
Store eller tunge varer.
Fragtpris: 299 Kr.
Special fragt:
Fragtpris: 299/499 Kr.
*Specialfragt findes kun på et lille udvalg af vores varesortiment og er angivet på varekortet. Du kan se dine samlede fragtomkostninger i indkøbskurven.


3.2 Levering af varer bestilt på homefarver.dk
Skulle en ordre blive leveret over flere omgange, grundet forskellige leveringstider, betaler du ikke yderligere leveringsomkostninger. Vi sender vores varer med egen biler, fragtmand eller Post Danmark.
På alle varer online kan du se den forventede leveringstid i arbejdsdage. Men det er ikke en garanti for, at varen bliver leveret inden for den angivne tid. (De fleste varer er dog fremme indenfor 1-3 dage).
Vi tager forbehold for prisfejl, udgået varer og varer der er i restordre. homefarver.dk kan ikke holdes ansvarlig for evt. omkostninger grundet forsinkelser, eller tilfælde af fejlleverede eller defekte varer. Vi levere til hele Danmark dog kun til brofaste øer.


3.3 Levering af byggematerialer
Alle byggematerialer indpakkes, således de kan tåle at stå på en byggeplads eller privat adresse i en kortere periode.
Er der ingen hjemme på leveringsadressen, kan ordren, efter samtykke fra kunden, placeres ved døren eller hvor fragtmanden finder det bedst. Herefter overdrages ansvaret til kunden.
Under ordreafgivelsen er det muligt at medsende en besked til homefarver.dk. En del kunder noterer her at de gerne vil ringes op i forbindelse med leveringen. Sendes en ordre med Post Danmark er det desværre ikke muligt at blive ringet op. Sendes ordren med fragtmand, giver vi altid ønsket om opringning videre. Eftersom det er fragtmanden, som skal foretage opkaldet og har udgiften, kan vi dog ikke garantere at opringningen vil blive foretaget.
Ordren skal kontrolleres ved modtagelsen og undersøges for eventuelle transportskader. Ligeledes skal man kontrollere, om leverancen indeholder de korrekte varer samt antal.
Vi tager forbehold for prisfejl, udgåede varer samt varer der er i restordre. homefarver.dk kan ikke holdes ansvarlig for forsinkelser og evt. omkostninger grundet forsinkelser, ej heller i tilfælde af fejlleverede varer eller defekte varer. Med Post Danmark leveres varen dagen efter afsendelse. Varer, der leveres med fragtbil, leveres til første dør i stueetagen.
Da det er skiftende hvilke længder der lagerføres af træ, vil leveringen af træ indimellem indebære, at der leveres overlængder af træ. Overlængder faktureres ikke. Ved bestilling af kortere længder kan det forekomme, at der leveres dobbelt længde. F.eks. 1x4,8 m i stedet for 2x2,4 m.
Vi anbefaler alle vores kunder at vente med at bestille eventuelle håndværkere til varen er modtaget og bekræftet i god stand.


4.1 Fortrydelsesret ved køb på homefarver.dk
Som kunde har du 30 dags fortrydelsesret til at fortryde et køb foretaget på homefarver.dk uden begrundelse.
Fortrydelsesretten gælder ikke ved levering af varer fremstillet efter kunde specifikationer. Speciel fremstillede- og hjemtaget specielvarer tages ikke retur.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, hvor du eller en 3. mand anvist af dig, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse. Når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis, eller drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 30 dage efter den dag, hvor kunden eller en 3. mand anvist af kunden, dog ikke transportøren, får den sidste vare, det sidste parti eller den sidste del i fysisk besiddelse.


4.2 Sådan fortryder du et køb
For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele os dette på nedenfor anførte adresse eller pr. e-mail. Du kan også benytte vores standard returformular, men det er ikke obligatorisk. Du har også mulighed for at sende en meddelelse til support@homefarver.dk, hvorefter vi omgående vil kvitterer for modtagelse af en sådan meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Hvis du udøver din fortrydelsesret i denne aftale, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde købet. Vi tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du har udtrykt noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.
Du returnerer varerne eller afleverer dem til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om udøvelsen af fortrydelsesret.
Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne. Visse varer kan ikke returneres med normal post, men skal tilbageleveres med fragtmand. Omkostningerne hertil varierer efter deres valg af fragtmand, typen af vare, der skal returneres og distancen varen skal sendes.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på. Værdiforringelsen ved sådan anden håndtering fastsættes blandt andet ud fra reduktionen af varens generelle handelsmæssige værdi ved returnering, herunder muligheden for at gensælge varen til en ny køber. Du skal være særligt opmærksom på, at brud på emballagen på maling, olier og øvrige forbrugsvarer herunder sækkevarer som jord, cement o. lign. kan indebære, at varen ikke kan gensælges og derfor er værdiløs.


4.3 Hvis du fortryder købet
Varen skal sendes til:
homefarver.dk
Østergade 7 4
4970 Rødby

4.4 Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Det er ikke et krav, men ekspeditionen går hurtigere hvis du udfylder en returformular.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.


5.1 Reklamation
Hvis der er noget galt med varen er købet underlagt købelovens regler. Når du handler på homefarver.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadevoldende adfærd.


5.2 Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere inden for rimelig tid efter du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler at du reklamere så hurtigt som muligt. Hvis du reklamere inden for to måneder efter, at manglen er opdaget vil reklamationen altid være rettidig.


5.3 Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger til at sende varen retur til os.
Varen skal sendes til:
homefarver.dk
Østergade 7 4
4970 Rødby

5.4 Når du sender varen retur
1. Det er vigtig når du returnerer varen, at du oplyser hvad problemet med varen er, så detaljeret som muligt.
2. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende

6.0 Klagemuligheder
1.1
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
T 41 71 50 00
1.2
forbrug.dk

1.3
Online dispute resolution

European Commission official website klik her